Dobór słów kluczowych wbrew pozorom nie jest taki prosty. Warto
rozważyć pomysł czy nie lepiej na początku skupić się na wielu słowach
kluczowych niż na ogólnych frazach. Wiadomo, że trudniej będzie
wypozycjonować stronę dla frazy "opony" niż np. dla "opony opole". Ale z
drugiej strony im mniej wyrazów w szukanej frazie tym zwrot jest
częściej szukany przez internautów. Gdy wyrazów w szukanej frazie jest
mniej wzrasta także konkurencyjność a co za tym idzie trudność w
pozycjonowaniu danej frazy. Zasada jest prosta jeśli masz jakiś
specjalistyczny asortyment raczej będziesz dobierał szczegółowe słowa
kluczowe a jeżeli chcesz dotrzeć do szerszej grupy odbiorów będziesz się
raczej skupiał na bardziej ogólnych słowach kluczowych.
Dobierając
słowa kluczowe staraj się myśleć jak Twój klient. Jeśli np. prowadzisz
sklep internetowy z jakimś asortymentem dobrym pomysłem jest
przeprowadzenie sondy wśród Twoich znajomych i zadanie im pytanie. Co
wpisaliby w wyszukiwarkę internetową gdyby chcieli znaleźć w sieci
asortyment właśnie z Twojego sklepu? To da Ci materiał do zastanowienia
się nas właściwymi słowami kluczowymi.
Liczba słów kluczowych też
moim zdanie ma znaczenie. Lepiej czasami skupić się na kilku sensownych
słowach kluczowych niż próbować pozycjonować 30 różnych fraz.
Jeśli
posiadasz jakieś stałe fundusze na reklamę możesz rozważyć utworzenie
kampanii reklamowej np. na stronach Google http://adwords.google.com.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz